piątek, 1 sierpnia 2014

Czas Honoru - Powstanie

witam

W 70 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, tej najbardziej dumnej z dumnych, heroicznej walki o honor i godność, jak co rok próbuję wyobrazić sobie jakimi drogami pokierowałby mnie los jeśli przyszłoby mi żyć właśnie wtedy i własnie tam. Cała mozaika rodzinnych opowieści od tych związanych z podejmowaniem walki, z kanałami ale także z obozem w Oświęcimiu, z Dulagiem 121 w Pruszkowie czy jenieckim Oflagiem do bardziej przyziemnych jak babcine gotowanie dla powstańców nie może dać mi konkretnej odpowiedzi co by było gdyby. Dwie rzeczy są pewne. To że bym nie spietrał i to, że nie dałbym się ustrzelić.
Szukając tych własnych, wyimaginowanych dróg z przyjemnością najpierw nagram a w nocy obejrzę "Czas Honoru - Powstanie" o 20'10" w TVP2. http://czashonoru.tvp.pl/16251250/juz-1-sierpnia
A nagram z prostego powodu. Otóż z mamą wybieram się na....
godz. 20.00 – „Warszawiacy śpiewają (nie)ZAKAZANE PIOSENKI" – wspólne śpiewanie piosenek powstańczych
Plac Piłsudskiego
A póki co, jako przedsmak wieczornego śpiewania
https://www.youtube.com/watch?v=ovlvjOoTi7s

cdn
pozdrawiam

1 komentarz:

  1. Witam Panie Pawle. Ja z innej strony, jestem młodym człowiekiem ale nie przechodzę obojętnie obok takiego dnia jak dziś. Drażni mnie to jak "znawcy" w TV zastanawiają się jaki sens miało Powstanie Warszawskie, łatwo się mówi i ocenia jak się nie było w tamtych czasach i rzeczywistości. Jestem dumny z historii naszego narodu i ludzi którzy oddali za niego to co najcenniejsze. Czytałem dużo o tym w ostatnim czasie i wiem, że decyzją o wybuchu nie było tylko to aby "czerwoni" wchodzili jako wyzwoliciele. Ludzie wówczas dowodzący mieli wizję wyzwolenia całego miasta i zdobycia ogromnego przyczółku dla Aliantów, tak aby mogły lądować samoloty itp. Nie udało się niestety. Ale piękne jest to, że ludzie walczyli do końca i pokazali światu, że Polski Naród nigdy się nie poddaje. Pokazali Francuzom, którzy połowę swojego kraju oddali bez walki a druga połowa się sama okupowała, jaki w nas Polakach drzemie duch walki i odwaga. CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM.

    Borys

    OdpowiedzUsuń