czwartek, 27 września 2012

Łaska na pstrym koniu

witam

Gra, grą a tymczasem w kraju, w Europie i na świecie dzieją się rzeczy... i tu chciałem już napisać „nie śnią się filozofom” ale mnie wstrzymało.
W historii powszechnej nie czuję się za mocno i można by powiedzieć, że mam o niej tylko jakąś świadomość tego co się działo przez wieki, więc poranne przemyślenia musiałem podeprzeć wikipedią :)
A wszystko zaczęło się od tego że za wcześnie poszedłem spać.
Obudziłem się przed szóstą i pusty łeb, jeszcze nie nastawiony na hazard, zajął się właśnie bieżącymi wydarzeniami. Już wiem, że ich tutaj wszystkich nie opiszę. Wrodzone lenistwo (rodzon jam w niedzielę) nie pozwoli mi nawet liznąć tych kilku naszych rodzimych afer ostatnich dni. Trochę szkoda, bo zaraz PO przykryje je in-vitro a PP dorzuci swoje lewackie trzy grosze i będzie po zawodach. Taka to ich technika.
Ale kiedy już sięgnąłem po tę wikipedię to chociaż wkleję to co dla wszystkich pewnie jest oczywiste ale dla mnie, z powodu mojej ignorancji, było niespodzianką.
Od jakiegoś czasu, głównie w Grecji i Hiszpanii ale i w niemal całej Europie trwają nastroje rewolucyjne których efektem są uliczne demonstracje. Cisza o tym w naszych mediach a TV traktuje je tzw „setkami” coby nie drażnić i nie wskazywać nie daj Boże przykładu.
Zastanawiałem się dlaczego akurat w tych dwóch krajach jest najgoręcej i jeszcze leżąc pod pierzynką przyszło mi na myśl, że Grecja to przecież kolebka pewnego etapu cywilizacji a Hiszpania to źródło europejskiego chrześcijaństwa. Tutaj nie byłem pewien więc zajrzałem już po wygrzebaniu się spod „kordły” do internetu. O tym za chwilę.
I otóż te dwa dumne historycznie kraje próbowano przerobić na bezideowy lud wyznawców skrajnie lewicowych zasad i miarka się przebrała. Podlane jest to oczywiście sytuacją ekonomiczną ale to mają przecież wszyscy. Nie sądzę żeby w naszym kraju przeciętny Polak żył sobie lepiej niż tam, nie mówiąc już o emerycie. W tym przerabianiu ludzi a jak się wczoraj również dowiedziałem z TV w doprowadzeniu do ruiny Narodu celował zwłaszcza Zapatero który w cztery krótkie lata doprowadził do tego do czego doprowadził.
A teraz ta wiki i to co mnie zaskoczyło i kurka wodna zastanowiło bo coś mi to przypomina...i już kończę :)
....„W kraju wyczerpanym wiekowymi walkami, doszło wreszcie do tego, że w krótkim czasie Żydzi zawładnęli wszystkimi źródłami dochodów państwa, opanowali wszystkie wybitne stanowiska rządowe, i to począwszy, jak zazwyczaj, od dostojników armii, bankierów, kupców, lekarzy i prawników, a kończąc na ministrach, radzie koronnej, a nawet... mitrach biskupich! „. Preferencje przy obsadzaniu stanowisk przyczyniły się do wydania dekretu zakazującego katolikom uczestniczenia w życiu publicznym i rozrywkowym Żydów i muzułmanów”.....
Dalej jeszcze ciekawiej i ... śmieszniej http://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_Hiszpanii

pozdrawiam

4 komentarze:

  1. pawełku jak dziś remisy widzisz w khl ?

    OdpowiedzUsuń
  2. czesc
    jutro gram severstal v lokomotiv X
    a dzisiaj odpuszczam, za mało ich ostatnio i za wiele mnie kosztują :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń