środa, 8 listopada 2023

Kalkulacje obronne

 witam

Na początek muszę rozprawić się sam ze sobą. O ile jest prawdą dla mnie oczywistą, że nie noszę w sercu nienawiści do nikogo, najbardziej nielubianym przeciwnikom politycznym po prostu głęboko współczuję a nieuleczalnie, beznadziejnie, organicznie złych ludzi staram się omijać, to dla własnej głupoty nie mam litości. Jestem wściekły bo budząc się dzisiaj rano potrąciłem ruchomy barek przy łóżku i w gruncie rzeczy niezbyt wiele warty artefakt do którego jednakże od dawien dawna miałem stosunek emocjonalny spadł i rozbił się w drobiazgi. No nic, stało się ale fakt taki, nawet najmniejszy, to przyczynek do pamięci o historii która się wydarzyła i żądanie odpowiedzialnego przewidywania co w razie niezbyt mądrych decyzji zdarzyć się może.

W listopadzie 2023 roku w GP przeczytałem takie dwa krótkie artykuły.
https://gpcodziennie.pl/820204-bundeswehra-nad-wisla-czyli-kolejny-pomysl-berlina-na-kolonizacje-polski.html
https://gpcodziennie.pl/820243-bruksela-chce-przejac-kontrole-nad-polska-armia-i-jej-modernizacja.html
Nie wiadomo czy już się bać, czy odebranie veta w UE i zmiana traktatów uda się Brukseli i czy pomysły na wymianę sojuszniczych obrońców naszych granic przez wypchnięcie Amerykanów z Europy to tylko niewinny humbug. Właściwie nie mam o tym zielonego pojęcia bo niecne zamiary projektów znam tylko ze streszczeń. Zbyt mało wiem, w nogach śpię jak to się kiedyś mówiło.
Ale na zaś można się zawsze zastanowić co by było gdyby...
Na początek kilka liczb.
Ogółem w II wojnie światowej wzięło udział 61 państw. Zmobilizowano ponad 110 mln żołnierzy (m.in. w okresie największej mobilizacji armia ZSRR liczyła 12,5 mln, USA 12,3 mln, III Rzeszy 10,2 mln, Japonii 10,2 mln, Wielkiej Brytanii 5,1 mln, Francji 5 mln, Chin 5 mln, Włoch 3,7 mln). Zginęło lub zaginęło ponad 55 mln ludzi, 35 mln zostało rannych.
II Wojna światowa - informacje ogólne - Sciaga.pl

Jest pewne kto najbardziej zyska i kto śmieje się w kułak z pomysłów ograniczenia czy wyrugowania NATO z UE. Ja nie widziałem tego na własne oczy ale wiem, że gdyby mierzyć wojenne rekordy to Niemcy spierniczali przed Ruskimi najszybciej w historii świata. I gdyby nie głównie Amerykanie, ich sojusznicy i swoisty wyścig w drodze do niemieckiej stolicy nie byłoby żadnych czterech stref  okupacyjnych w Berlinie roku 1945 tylko całą Germanię aż do francuskiej granicy zajęłyby oddziały Stalina i nie wyszłyby stamtąd do dzisiaj. I nie ma się co łudzić, że w XXI wieku sowiecka polityka mocarstwowa zmieniła wektory. Jak było, tak jest i będzie dopóki... no właśnie, dopóki co ?

Dla nas na pociechę moc 40/1 "SABATON"


Od ziemi tej wara dziś wam, polski żołnierz tu strzeże swych bram
I amerykański, jedyny, niezawodny sojusznik z NATO
cdn
pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz