sobota, 8 października 2016

Zabrać małpom brzytwę

witam

Tytuł dzisiejszego odcinka chodzi mi po głowie od co najmniej 27 lat a praktycznie nawet od lat 40-tu i jest oczywistą oczywistością, że w istocie dotyczy tylko prawdziwych małp i rzeczywistej brzytwy którą można się fizycznie pokaleczyć.
Sam termin jednak powszechnie obowiązuje w słowniku języka polskiego a wywodzi się podobno z kryminalnej opowieści Edgara Allana Poe i w potocznym rozumieniu oznacza nieracjonalne, niebezpieczne i szkodliwe postępowanie. Przykłady takich działań można by odszukać w każdej dziedzinie życia od wielkiej polityki światowej poczynając i kończąc na całkiem przyziemnych, własnych interesach. A skoro temat jest tak rozległy wcale nie jestem pewien czy zdołam, czy będzie mi się chciało dojść do kluczowego problemu który sobie wyznaczyłem.

PiS: 17'00"
Było zbyt dużo na głowie, żeby pomyśleć o pisaniu czegokolwiek. Dlatego też na szybko pomieszam wątki i może któryś przypasuje się do głównej materii.
Niestety, mam tę szczęśliwą, dziką satysfakcję że przed wielu, wielu laty na żywo śledziłem sukcesy naszych piłkarzy. Atak - Gadocha, Szarmach, Lato wspomagani przez Deynę i Kasperczaka co chwila przeprowadzali ofensywne akcje o takiej urodzie, że ręce same składały się do oklasków. Nawet "tak zwani eksperci" którzy początkowo podśmiewali się z trenera Górskiego za jego prostolinijne uwagi a z trenera Gmocha za jego "bank informacji" musieli na długie lata z opadniętymi "koparami", skulić uszy po sobie.
Holandia i Polska to były dwa najpiękniej grające teamy na świecie i nikt nie miał co do tego wątpliwości.
Teraz znowu mamy znakomitą pakę. Można by rzec - porównywalną do tej sprzed czterech dekad. Potrzeba tylko śmiałej wizji i coacha jak się patrzy. Na razie straciliśmy Mistrzostwo Europy które należało się nam jak psu zupa i jeden mecz w eliminacjach MŚ w Kazachstanie.
Dzisiejszy pojedynek Polska v Dania (teraz kurs 2,25) gram w rozpisach. Nie zdecydowałem się na wystawienie go w pewniaku ponieważ obawiam się że sztab szkoleniowy znowu postanowi bronić 1-0 lub kto wie czy nie 0-0, zamknie oczęta na wyraźnie słabszych na boisku a zmian dokona w 90 minucie. Obym się mylił.
Ale nie o tym wcale miałem pisać tak więc do ad-rem jeszcze powrócę niebawem.

Na poniedziałek, 10 października Związek Nauczycielstwa Polskiego zapowiedział ogólnopolskie protesty przeciwko reformie edukacji.
Organizacja ZNP fomalnie powstała w lipcu 1930 roku po połączeniu się kilku inicjatyw działających jeszcze w czasach zaborów. W roku 1936 w czasopiśmie "Płomyk" który był jednym z periodyków związku, Wanda Wasilewska (w roku 1943 pułkownik polityczny Armii Czerwonej) wychwala stalinowski Związek Radziecki. Wtedy jeszcze (przed II WŚ) spotyka to się z ostrą krytyką.
Po wojnie władzę w reaktywowanym ZNP przejmują w całości komuniści. Dewizą KPP było wychowanie młodych kadr i przyszłych wyborców późniejszej PZPR na swoją modłę.
Zawieszona 13 grudnia 1981 roku (jak wszystkie inne organizacje) ZNP w chwilę po zakończeniu stanu wojennego (sierpień 1983) w najczarniejszych czasach dla Narodu, rejestruje statut w Sądzie Wojewódzkim w Warszawie i wznawia działalność. Skład zarządu to na tamte czasy oczywista oczywistość.
Taki jest krótki zarys stowarzyszenia według wiki. Jak jest teraz nie wiem i wiedzieć nie chcę...

PiS: 18'20"
W Conference, Tranmere wygrał u siebie a Dag and Red na wyjeździe z dużo trudniejszymi przeciwnikami niż przed tygodniem, kiedy stawiałem tę parę i byłem pewny sukcesu na zicher. Wtedy dali ciała solidarnie.
Jest to ewidentne granie mi na nosie...

cdn
pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz