czwartek, 12 marca 2015

P-N czyli Polacy Najlepsi

witam

Nie dałem rady zdążyć z typami na czwarty etap wyścigu Paris-Nice. W ostatniej chwili wciskałem pozycje "z oka" nie konfrontując tego ani z Betfair ani z bukmacherem prowadzącym, tzw guru kolarstwa (imho).
A sytuacja jest całkiem nowa.
http://www.letour.fr/paris-nice/2015/us/
Finiszowy podjazd (10 km, 6,7%) przewróci klasyfikacje od góry do dołu i w zasadzie zadecyduje o końcowych wynikach.
http://www.cyclingnews.com/races/paris-nice-2015/stage-4
Papierowym faworytem jest Richie Porte (Sky) i trzeba się zgodzić, że jest doskonale przygotowany na pierwszą część sezonu.
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/rider_palm.asp?riderid=7147&year=2015&all=0&current=0
Ale mówiąc szczerze, w mojej drabince jego zwycięstwo nie jest tak oczywiste.
Ma jednak Richie Porte jeden "bonus" o którym wiedzą nieliczni bywalcy Służewca.
Otóż urodził się człowiek 30.01.
Pamiętam jak przed kilkunastoma już laty dżokej Jerzy Ochocki startował w 12-sto konnej stawce dwulatków debiutujących na torze, był tak jakoś 6 czy 7 koniem w grze a ja kwintę postawiłem na nim "solo".
Niezłe pochodzenie, stajnia w formie i...... rumak z 30.01 (!!!) - co zdeterminowało wybór.
I wygrał łatwo popularny "Racuch" a ja przytuliłem 40 koła jedynej na torze kwinty.
No tak, tylko czemu akurat 30 styczeń ? - Kurde, ja jestem z 30.01....:)

Wracając do P-N, górka jest trudna ale bez przesady. Nie wykluczam, że podjedzie na nią w czubie nawet Kwiatkowski. Jest w dużym gazie i walczy o koszulkę lidera a to wyzwala dodatkowe moce. I oczywiście Majka. Jak przepracował zimę należycie, w co wierzę, to zdmuchnie stawkę jak 2+2=4
Dość bezpiecznie wziąłem:
Majka (podium) 2,25  (miejsce 71)
Kwiatkowski v Thomas 1 1,45  (miejsca 3/2)
ako 3,26

Result: 16'10"
Wyścigowy kanał. I dobrze, że nie weszły obie pozycje. Mniej żal.
Majka jeszcze (oby tylko jeszcze) zupełnie bez formy. Odpadł z grupy na początku wzniesienia tracąc na mecie 12'27"
A wygrał Porte. Wiadomo...30.01 :)

cdn
pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz