środa, 13 grudnia 2023

13 grudnia

 witam

Przyznam się, że nie słuchałem ani expose nowego Premiera ani nie oglądałem zaprzysiężenia jego rządu. Jest mi całkiem obojętne jakie padają obietnice bo wszystko okaże się po czynach. I mam tylko nieśmiałą nadzieję, że akurat teraz nie wypełnią się apokaliptyczne wizje które niedawna opozycja chciała przed wyborami przypisać Prawu i Sprawiedliwości a co okazało się rozpropagowanym nonsensem. Że oto nie nastąpi stan wojenny, czołgi na ulicach i że nie będziemy ogrzewać się przy koksownikach. Że chleb nie będzie po 30 zł za 800 gram i że na kolejny reset Rosja nie ma szans. Zobaczymy, zobaczymy.

13 grudnia. Mija dzisiaj 42 rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Polsce. Upiorna data i upiorne wspomnienia.

Trzy dni później 16 grudnia już do Nas oficjalnie, bez pardonu strzelali. W kopalni "Wujek".
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pacyfikacja_strajku_w_kopalni_%E2%80%9EWujek%E2%80%9D

Na tę niewyobrażalną tragedię, w kilka dni po tym kiedy się wydarzyła, uczyniłem własny zapis:

Gdy nas praw pozbawiono, spętano w kajdany,
gdy znów krew robotnicza została przelana,
pyta się dzisiaj z trwogą Naród oszukany
czy lepiej umrzeć stojąc, czy paść na kolana.

Gdy nam widmo przemocy zagląda znów w oczy,
gdy przyszłość niewiadoma za rogiem ulicy.
Z rozdartych serc górniczych krew się cicho broczy
i o pomstę krzyczy.

O, bezbożni wyznawcy swych słusznych idei.
Łajdaki których w czynach nic nie ogranicza,
odpowiecie za zbrodnie, wszyscy po kolei.
Wy, Polska Zjednoczona Partio Robotnicza.

I choć Naród uklęknie niech was to nie cieszy,
jedna wartość zostanie nietknięta i święta.
Zniknie każdy kto zgrzeszył i każdy kto grzeszy.
Naród was zapamięta.

Dziś w modlitwie złączeni przed Bogiem stajemy.
Niejedna się nam z oczu łza sączy wylana,
i choć Polska zbłądziła, my jeszcze żyjemy.
Lecz może lepiej umrzeć niż paść na kolana.

PiS: 14'14"
Słabiutko wypadł mi hazardowy weekend w którym przepuściłem 8% wygranych ostatnio środków. No cóż, na Premiera Tuska niefartu zwalał nie będę bo temu akurat niewinien.

cdn
pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz