wtorek, 11 grudnia 2012

Dekada Koniec, czyli szlus

witam

Istnieje w tradycji wiele wzniosłych, powszechnych zachowań. Jest tą tradycją świąteczna kolęda , jubileuszowe „sto lat” czy pośmiertne epitafium. Ale istnieją także rytuały lokalne znane tylko pewnej niewielkiej społeczności. Taki szczególnie wzruszający mnie obyczaj był przez kilkadziesiąt lat związany z każdym ostatnim dniem w sezonie, na wyścigach konnych na Służewcu, paleniem ułożonych w kopce programów wyścigowych i co i raz wybrzmiewającą z megafonów „Ostatnią Niedzielą” Mieczysława Fogga. I właśnie ta lekko zmodyfikowana do naszych czasów przedwojenna piosenka przyszła mi dzisiaj do głowy.

To ostatnia DEKADA
Wkrótce się rozstaniemy
Zaraz się rozejdziemy
Na wieczny czas.......

W jednej ze swoich „Centurii”, Nostradamus nawoływał. Uciekajcie, uciekajcie.. Wziąłem zatem saperkę, wyszedłem róg Marszałkowskiej i Hożej i nawet chciałem zacząć kopać ale nie dość że beton i asfalt to jeszcze mróz skuł ziemię do imentu. A zamarzyło mi się choćby tylko to:



Tak więc nie będzie schronu, nie będzie nawet lepianki. Pozostała ostatnia tradycja. Odliczanie.
10,9,8,7......

Ale jeszcze przed słynnym 21 grudnia zabawmy się jak nie przymierzając... na „Titanicu”.
Okazją niech będą angielskie puchary i pojedyncze mecze ligowe.

Premiership
Sunderland v Reading 2,06-3,60-4,10

Conference
Newport County v Luton 2,74-3,60-2,70 (away win, stake 2/10) (result 5-2) - zbyt nisko cemię jednak Walijczyków

Fa Cup
Barrow v Macclesfield (postponed)
Hereford v Cheltenham 3,25-3,45-2,42
Notts Co v Rotherham (postponed)
Southend v Bury 2,24-3,60-3,55
środa
Mansfield v Lincoln 2,14-3,75-3,65
Oxford v Accrington 2,10-3,50-3,70

League Cup (COC)
Bradford v Arsenal 10,00-5,80-1,36
Norwich v Aston Villa 2,02-3,70-4,10
środa
Swansea v Middlesbrough 1,69-4,10-5,70
kursy z giełdy Betfair

później postaram się odnieść do powyższego zestawu...
Swoje propozycje wstawiajcie w komentarzach.  

PiS: 18'30"
Poza Luton (też lekko) raczej nic nie wezmę. W grę wchodzi Sunderladnd i ewentualnie Notts Co ale mam tyle różnych obaw, że raczej sobie odpuszczę. Powoli już przemieszczam się do Grove (Usa) a tam na tor w Beulah Park gdzie też może być rzeź faworytów. Wczoraj mocno padało i wjeżdzały fuksy takie jak na przykład 55/1... i to z łatwością :)

pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Czymże to Luton, zasłużył sobie na niebieski kolor?
    Znaczy to co, czy zwykła ludzka omyłka?

    pzdr

    u_

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma przypadków, są tylko znaki (Ś.p. ks. Bronisław Bozowski)
    pozdrawiam :)

    PS: w ostatnim opisie angielskiej wyróżniłem w ten sposób (już przy drukowaniu) chyba 6 zespołów i wyszło nieźle, więc potrzymuję tradycję - wyniebieszczania z oka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie dziś góruje over 2.5 w Southampton i tej wersji Wysoki Sądzie będę się trzymał.
    Pzdr
    Paweł

    OdpowiedzUsuń