środa, 19 kwietnia 2023

Współczesna golgota

 witam

Już ponad trzy lata ciągnie się łańcuch wykluczenia z beztroskiego życia do którego byłem przyzwyczajony. 20 marca roku 2020 wprowadzono w Polsce stan epidemii w związku z "Covidem" i do dzisiaj odnotowano u nas 6.504.194 przypadki zakażenia i 119.423 zgony. Od początku miałem pewien dystans w tej materii. Nie zaszczepiłem się ani razu a dwa lata przebiegałem w dwóch maseczkach na zmianę ale do wszelkich ograniczeń musiałem się przecież stosować.  
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazje na Ukrainę i choć sytuacja w zasadzie spowszedniała to dzień w dzień muszę się zastanawiać i obawiać jak to się skończy.
Te dwa fakty o olbrzymim znaczeniu emocjonalnym sprawiły, że stosunki międzyludzkie zostały zawężone do minimum a życie zmieniło się o 180 stopni. Szczególnie ludzie starsi w lwiej części pozostali na marginesie i trudno im się odnaleźć. Sam wiem, że kiedy chciałbym się gdzieś wybrać, popić z kumplami i zabalować to choć jest za co to nie bardzo jest gdzie i z kim. Większość wklepuje do sieci swoje refleksje i zajmuje się wyłącznie sama sobą. 
Ja, na szczęście rozszerzam swoje hobby i temu się poświęcam niemal w całości ale co by nie mówić jest to egzystencjonalne zubożenie i równanie w dół.
Co do wojny miewam ostatnio fatalne przemyślenia. Sowietów nie da się pokonać w sensie zwycięskiej batalii. Bo przecież tych ludzi, na tak ogromnym terenie nikt nie zagospodaruje i nie zmieni ich mentalności. Trzy pokolenia musiałyby przeminąć, żeby wpojoną im przez wieki mocarstwowość i agresywny imperializm zamienić w prawdziwą demokrację, empatię i skłonność do ogólnoświatowego miru.
Zresztą nawet nie trzeba się wysilać. Oczywiście w szkole mnie tego nie nauczyli ale 4 lata po pierwszej wojnie światowej już to było przetrenowane.
Układ w Rapallo pozwolił Niemcom na przygotowania do IIWŚ poprzez tajne porozumienie z kacapami.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_w_Rapallo

Czekam na mecz Weroniki Falkowskiej. Wczoraj przeszła pierwszą rundę imponującym 6-1, 6-0...😀
Dzisiaj także o 18'20" na TVP2 półfinał Ligi Mistrzów w teleturnieju "Va Banque". Bardzo to lubię oglądać. Dopinguje Krukowskiemu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Krukowski

PiS: 13'10"
Kyren Wilson (snooker) 147pkt na Mistrzostwach Świata jako 9 zawodnik w historii. I tak oto jeden frame może przynieść 55.000 Funtów...😀 ...a Falkowska wygrywa 1 seta drugiej rundy 7-5 kończąc asem.
https://live.itftennis.com/en/live-scores/?tourkey=W-ITF-SLO-01A-2023&_gl=1*7q3kjj*_ga*MTE0OTk2ODUyOC4xNjYwMDM2ODYw*_ga_ZRMHKRE9CL*MTY4MTkwMjg5Mi44LjAuMTY4MTkwMjg5Mi4wLjAuMA..
15'07" - miłe złego początki. 7-5 1-6 5-7 z 19-to latką z B********. Jestem zawiedziony.

cdn
pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz